5 zasad dobrze wykonanego treningu na odchudzanie


Chorobą XXI wieku określa się kilka „cywilizacyjnych” przypadłości. Powszechnie za taką uważa się nadwagę, czyli nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie.

Nadwaga determinuje wiele osób do podjęcia niezbyt przyjemnego odchudzania. Polega ono na zmianie nawyków żywieniowych i realizacji aktywności fizycznej. I o ile zasady żywieniowe są powszechnie znane, o tyle zasady treningowe są dla wielu zagadką. Dzisiaj pragniemy przedstawić pięć podstawowych zasad dobrze wykonanego treningu na odchudzanie.

ZGODNIE Z PLANEM
Odpowiedz sobie na krótkie pytanie: czy wszystko idzie zgodnie z planem? Czy dzisiejsza sesja treningowa była zaplanowana na tę godzinę? Czy jej realizacja nie koliduje z innymi planami?

Plan jest istotny z punktu widzenia motywacji. Jeśli od niego odstąpimy, być może bardzo szybko stracimy zapał.

ROZGRZEWKA
Część właściwą treningu zawsze należy poprzedzić długą i kompletną rozgrzewką. Nawet jeśli wydaje nam się, że dzisiaj pracować będą same nogi, to bezwzględnie rozgrzać i rozciągnąć należy wszystkie grupy mięśniowe: od naramiennych, poprzez brzuch i grzbiet, a skończywszy na udach i łydkach.

Rozgrzewka powinna trwać minimum 10-15 minut.

INTENSYWNOŚĆ
Intensywność treningu na odchudzanie powinna być umiarkowana. Kenneth Cooper, pierwszy twórca planu treningowe podnoszącego wytrzymałość tlenowo-krążeniową zapewnia, że najefektywniejszy trening na odchudzanie to ten podczas którego tętno jest równe około 60-70% tętna wysiłkowego danej jednostki.

OBJĘTOŚĆ
Objętość treningu na odchudzanie powinna być stała. Oznacza to, że każda sesja treningowa trwać powinna tyle samo. Minimalna wartość to: 45 minut. Wynika to z faktu, że organizm dopiero po kilkunastu minutach rozpoczyna pozyskiwanie energii z tzw. materiału zapasowego.

PROGRESJA
Każdy kolejny trening powinien być nieco bardziej intensywny. Dlaczego? Zdolności organizmu zwiększają się, co obniża tętno maksymalne i tym samym daje możliwość realizacji efektywniejszego treningu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *