Jazda na rowerze – sposób na odchudzanie


Redukcja zbędnych kilogramów może zachodzić przy wykorzystaniu różnych metod. Jedną z najefektywniejszych i przy okazji całkiem przyjemnych jest – jazda na rowerze. Trening tego typu oddziałuje na wiele grup mięśniowych i pozwala na szybkie spalanie kalorii.

Jazda na rowerze, czyli jak z rekreacji ruchowej zrobić dobry trening?
Wiele osób jeździ na rowerze hobbystycznie. Wszak, to świetna forma rozrywki. W dodatku, niesie za sobą szereg korzyści, w postaci wspomnianej już redukcji wagi, poprawie samopoczucia oraz zwiększenia wydolności krążeniowo-oddechowej.

W momencie kiedy borykamy się z nadwagą musimy sobie jednak zdać sprawę, że trening odchudzający musi mieć charakter nieco bardziej intensywny. Tempo jazdy nie jest bowiem dowolne. Powinno gwarantować tętno w okolicach 70% max HR. Optymalna prędkość to około 15-20 kilometrów na godzinę.

Liczba spalanych kalorii w ciągu 60 minut jazdy na rowerze w takim tempie wynosi około 400-600. Biorąc pod uwagę fakt, iż jest to naprawdę przyjemny trening – czy można oczekiwać czegoś więcej?

Jazda na rowerze ma jednak jedną małą wadę – trening tego typu jest mocno utrudniony w jesienno-zimowe dni. Deszcz, wiatr, śnieg i mróz – to nie są najbardziej komfortowe warunki do redukcji zbędnych kilogramów.

Ważne odżywianie i suplementacja.
Jazda na rowerze to efektywny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Warto mieć jednak na uwadze, że bez zmiany nawyków żywieniowych trudno spodziewać się satysfakcjonujących rezultatów.

Dieta odchudzająca nie musi być zbyt radykalna. Wystarczy zadbać o to by była zbilansowana, zdrowa i regularna. Ponadto, warto uzupełnić ją w suplementy ograniczające apetyt oraz przyśpieszające proces przemiany materii. Doskonale sprawdzą się błonnik witalny, zielony jęczmień oraz owoce jagody Acai czy afrykańskie Mango.

Pamiętaj – tempo odchudzania zależne jest od Twojego zaangażowania i samodyscypliny. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *