Trening aerobowy – plan


Bardzo duże grono osób wybierając się na siłownię realizuje plan aerobowy w celu pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej. Godziny katorgi, ciężkie, wyczerpujące treningi są efektywne. Czy jednak jest to konieczne? Czy można schudnąć realizując trening aerobowy inaczej?

Trening aerobowy – co to jest?

Trening aerobowy to inaczej trening tlenowy podczas którego wykonuje się wysiłek o umiarkowanej intensywności (okolice 65-70% tętna maksymalnego).

Trening tlenowy poza tym, że wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej to dodatkowo:

  • pozytywnie wpływa na sprawność układu oddechowego
  • obniża tętno spoczynkow
  • zwiększa objętość krwii
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy
  • zapobiega zakrzepom i nadciśnieniu

Trening aerobowy – plan

Form treningu aerobowego jest mnóstwo. Do najpopularniejszych (najczęściej stosowanych) zaliczamy bieganie (w tempie truchtu), jazdę na rowerze, pływanie, stepper.

Poniżej prezentujemy dwa przykładowe zestawy ćwiczeń dla osób pragnących schudnąć. Jeden do realizacji w terenie, drugi na siłowni.

Plan aerobów (plener)

Dzień tygodnia

Obciążenie treningowe

PoniedziałekStretching (15min), trucht 7 km
ŚrodaStretching (15min), szybka jazda na rowerze 25 km
PiątekStretching (15min), trucht 5km, skakanka (10min)
NiedzielaStretching (15 min), trucht 3 km, szybka jazda na rowerze 15km

Plan aerobów (siłownia)

Dzień tygodnia

Obciążenie treningowe

PoniedziałekStretching (15min), trucht na bieżni – 7km
ŚrodaStretching (15min), szybka jazda na rowerze stacjonarnym 25km
PiątekStretching (15min), steper – 25 minut, skakanka 5 min
NiedzielaStretching (15 min), trucht na bieżni 3km, steper – 12 minut

Obciążenie treningowe ustalone jest na poziomie osoby początkującej. Wraz z budowaną kondycją należy proporcjonalnie dokładać obciążenie treningowe.

Treningi można realizować zamiennie. Minimalny czas treningu – 30 minut. W miarę możliwości do planu warto dorzucić wyjścia na basen celem pływania (tempo i styl odpowiadające 65-70% maksymalnego tętna).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *