Budowanie masy na redukcji


Trudy budowy masy mięśniowej podejmowane są głównie przez mężczyzn. Wszak, męski wzorzec atrakcyjności zakłada postawną, umięśnioną sylwetkę. Nic zatem dziwnego, że tak wielu Panów zmienia nawyki żywieniowe i realizuje plany treningowe na siłowni.

Budowanie masy mięśniowej na redukcji
Wydawać by się mogło, że budowa masy mięśniowej nie może iść w parze z redukcją zbędnej tkanki tłuszczowej. Nic bardziej mylnego! Trening redukcyjny jak najbardziej może być łączony z treningiem na masę.

Oczywiście, wiąże się to z koniecznością dostosowania diety. Wszak, zapotrzebowanie energetyczne przy realizacji dwóch treningów jest znacznie większe. Jeśli nasza dieta nie będzie odpowiednio zbilansowana to istnieje ryzyko, że jeden z procesów (redukcja tkanki lub wzrost mięśni) nie będzie zachodził.

Dwa trening na dobę – niemałe wyzwanie
Trening cardio (redukcyjny) i trening siłowy (na masę) powinien być realizowany o dwóch różnych godzinach. Jeśli jest tak możliwość, to optymalnym rozwiązaniem jest przeprowadzać ćwiczenia cardio w godzinach porannych, a trening na masę w godzinach po-południowych lub wieczornych.

Należy mieć na uwadze, że realizacja dwóch treningów dziennie to spore wyzwanie dla sfery fizycznej naszego organizmu. Aby nie doszło do tzw. przetrenowania należy realizować to w kilkutygodniowych cyklach. Nie można bowiem przez kilka miesięcy trenować z tak dużą objętością, gdyż to może wpłynąć degradująco na nasze mięśnie.

Ważna suplementacja
W przypadku treningów, których objętość będzie większa niż 150-200 minut tygodniowo niezbędna okazuje się suplementacja, a konkretniej:

  • Kreatyna (w formie jabłczanu lub monohydratu)
  • Aminokwasy rozgałęzione (BCAA)
  • L-glutamina
  • L-karnityna

Istotnym jest również to, aby zadbać o dostarczenie wszelkich niezbędnych witamin i minerałów. Zalecamy korzystanie ze specjalnych środków dla sportowców.

Reasumując, redukcja może iść w parze z rozbudową włókien mięśniowych. Trzeba jednak przygotować się na zdecydowanie bardziej intensywny i wymagający trening oraz zadbać o dietę i suplementację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *