Jak przytyc szybko 10 kg?


Publiczne siłownie cieszą się coraz większą popularnością. Spotkamy tam zarówno osoby, których celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów i zbudowanie masy mięśniowej. Ci drudzy to głównie mężczyźni. Wszak, postawna, umięśniona sylwetka to domena panów.

Wielu mężczyzn zadaje pytanie „Jak szybko przytyć?”. Panowie pragną nabierać masy błyskawicznie, co niestety jest niemożliwe. Fizyczne ograniczenia organizmu sprawiają, że za rezultat bardzo dobry uznaje się przyrost w wysokości 1-2 kilogramów na miesiąc. Mamy tutaj na myśli oczywiście czystą masę mięśniową, a nie tłuszcz.

Aby przytyć trzeba przede wszystkim zadbać o trzy elementy: dietę, trening oraz odpowiednią suplementację. Stosując się do dobrych założeń dietetycznych i treningowych oraz korzystając z właściwych suplementów można stale cieszyć się ze sporych przyrostów: siły oraz masy mięśniowej.

Dieta na masę

Jadłospis ukierunkowany na budowanie masy mięśniowej powinien być przede wszystkim odpowiednio zbilansowany. Należy dostarczać organizmowi odpowiednią ilość:

  • węglowodanów (5,5g na kg masy ciała)
  • białka (2g na kg masy ciała)
  • tłuszczy (0,5g na kg masy ciała)

Należy pamiętać, by posiłki dostarczać o regularnych porach. Ponadto, istotny jest nie tylko bilans odżywczy, ale także jakość i rodzaj dostarczanego pożywienia. Węglowodany powinny być złożone (należy unikać cukrów prostych), białko – pełnowartościowe (drób, ryby, chude mięso, nabiał), a tłuszcze w zdrowej postaci (oliwa z oliwek).

Trening na masę

Założenia treningowe są bardzo ważne. Przede wszystkim powinny być realizowane systematycznie, minimum 3 x w tygodniu (do pięciu). Początkującym zaleca się realizować ćwiczenia na każdą partię mięśniową podczas każdej sesji treningowej (plan fbw).

Trening na masę najlepiej oprzeć na ćwiczeniach złożonych (rozwijających kilka partii mięśniowych jednocześnie). Każde ćwiczenie powtarzać 3-4 razy po 8-12 powtórzeń (nie więcej)

Suplementacja

Dobór odpowiednich „wspomagaczy” jest ważny, ale nie kluczowy. Należy pamiętać, że odżywki działają tylko wtedy, gdy wspierane są ciężką pracą (treningiem) i odpowiednimi nawykami żywieniowymi (dietą).

W zależności od stażu, oraz zapotrzebowania organizmu należy w pierwszym okresie ćwiczeń zdbać o dostarczenie kreatyny, aminokwasów, węglowodanów oraz białka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *