Bieganie dla poczatkujacych


Najprostszą formą aktywności fizycznej jest bieganie. Ta dyscyplina sportowa jest ogólnodostępna, nie wymaga nakładów finansowych i można ją realizować w każdym miejscu na świecie. Nic więc dziwnego, że bieganie ma aż tylu zwolenników.

Ludzie biegają w różnym celu. Dla jednych jest to forma relaksu, dla drugich recepta na lepszą kondycję lub spalenie tkanki tłuszczowej. Niezależnie od celu – największym problemem osób biegających jest zawsze sam start. Bardzo duże grono osób nie wie jak rozpocząć swoją przygodę i wejść w rytm regularnego podejmowania takiej aktywności fizycznej.

Kluczowy w tym przypadku jest plan treningowy, który powinien byc możliwie precyzyjny. To z całą pewnością ułatwi podejmowanie trudów kolejnych, wyczerpujących treningów.

Plan treningowy dla początkujących

Niezwykle ważnym elementem jest rozgrzewka, która powinna trwać minimum kilkanaście minut. Podstawowe ćwiczenia rozciągające i rozgrzewające należy wykonywać bezpośrednio przed treningiem.

Poniżej prezentujemy harmonogram treningowy na cztery tygodnie, dla osoby początkującej, posiadającej niwielkie zdolności motoryczne.

Tydzień 1:

Poniedziałek: trucht 1km / marsz 1km / trucht 1km / marsz 1km / trucht 1km

Wtorek: dzień wolny

Środa: trucht 2 km / marsz 500m / trucht 2 km

Czwartek: dzień wolny

Piątek: trucht 3 km / marsz 1km / trucht 2 km

Sobota: trucht 4 km

Niedziela: dzień wolny

Tydzień 2:

Poniedziałek: trucht 6 km / marsz 500 m / szybki bieg 500m

Wtorek: trucht 2km / interwały: 4 x 200metrów (marsz/sprint) / trucht 2 km

Środa: dzień wolny

Czwartek: trucht 7km

Piątek: trucht 7km

Sobota: dzień wolny

Niedziela: trucht 2 km / interwały: 4 x 100metrów (podbieg/trucht) / trucht 3 km

Tydzień 3:

Poniedziałek: dzień wolny

Wtorek: truch 3 km / marsz 500m / szybki bieg 3 km

Środa: dzień wolny

Czwartek: trucht 8km

Piątek: trucht 8 km

Sobota: dzień wolny

Niedziela: dzień wolny

Tydzień 4:

Poniedziałek: interwały 8 x 100 (podbieg/trucht), interwał 8 x 200 metrów (sprint/marsz)

Wtorek: trucht 10 km

Środa: 5 km trucht / 3 km szybkie tempo

Czwartek: trucht 10 km

Piątek: dzień wolny

Sobota: dzień wolny

Niedziela: trucht 10 km

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *